navigácia obsah

DK Rámovanie - Vaša vstupná brána do sveta umeleckých potrieb


Objavte nové Olejové farby Lefranc
28.09. 2015

Príbeh značky Lefranc začína v roku 1720, kedy sa postupne vytrácajú tradičné dielne majstrov, a spolu s nimi aj učni. Otvárajú sa prvé umelecké školy, a umelcom už viac nepomáhajú učni, ktorí pripravovali pigmenty, tmel a všetko potrebné na výrobu farieb. Francúzsky maliar a umelec Jean-Baptiste-Siméon Chardin požiadal dodávateľa o výrobu jeho vlastných farieb. Týmto dodávateľom bol pán Charles Laclef, predok rodiny Lefranc, a majiteľ obchodu s pigmentami a korením v Saint Germain, v Paríži. Takto to všetko začalo.

Rodina Lefranc hrala dôležitú rolu v oblasti výroby farieb a lakov. Vedecký výskum starších malieb a farieb vyústil do zastavenia používania nestálych materiálov ako antimónová biela, ktorá zvykla žltnúť, biodid ortute ( šarlátová červená) ktorá černela,  auripigment ( glazúrovacia zlato žltá), ktorá menila svoj odtieň, veľmi nestály a jedovatý sulfid arzenatý,či kyanidová soľ, ktorá sa používala na výrobu pruskej zelenej.

Avšak všetky pôvodné recepty bolo potrebné pretvoriť a nahradiť stálejšími a kvalitnejšími materiálmi, a pritom zachovať kvalitnú svetlostálosť, a možnosť miešania farieb navzájom. Zelené kadmium bolo pripravené v roku 1911, výrazná zafírová modrá v roku 1913, ktorej odtieň je v perfektnej harmónii s s Kobaltovou modrou, Ultramarínom modrým a Koelínovou modrou. Kadmium červené a zelené, preslávené pre ich nepriehľadnosť a neporovnateľnú odolnosť voči svetlu boli vyvinuté presne v ten istý rok. V roku 1922 bola vyvinutá Titánová biela, s rovnakými krycími vlastnosťami ako Vločková biela.

Ďalší prelom vo vývoji je rok 1950, kedy bola vyvinutá paleta transparentných farieb  špeciálne pre glazúrovanie. Marc Havel, hlavný inžinier v laboratóriu bol kontaktovaný umelcom  Raoul Dufy v roku 1937, ktorý ho oboznámil s jeho zámerom vytvoriť najväčšiu maľbu na svete z 250 panelov 1,5 m x 2 m. Pre tieto účely skombinovali olejové farby s médiom ( kožný glej zriedený vo vode a zmiešaný s olejovými farbami a s 10% Damarovou gumou). To umožnilo, aby čerstvé vrstvy mohli byť namaľované jednu na druhú, zachovajúc ako prihliadnosť, tak aj matnosť. Maľba bola zachovaná a dnes ju môžete obdivovať v Parížskom múzeu moderného Umenia.

Spoznajte a vyskúšajte tieto olejové farby na vlastnom štetci :-)


Viac v našom e-shope :tu




Nákupný košík je prázdny



Aktuality

Objavte nové Olejové farby Lefranc

Prvotriedne francúzske olejové farby s najlepšími pigmentami

zobraz viac >>

Papier Murillo

Výroba brožúr, propagačných materiálov, umelecká väzba či jednoducho len kreslenie

zobraz viac >>




Prihlásenie